Célja, hogy azonosítsa és kielégítse az ügyfelek igényeit és vágyait olyan módon, amely hosszú távú értéket teremt a vállalat számára. Ez magában foglalja a piacok elemzését, a célcsoportok meghatározását és a versenyelőny megszerzését célzó stratégiák kidolgozását. További cél a márkaismertség és -hűség növelése, valamint a piaci részesedés és bevételek maximalizálása.
Gyakorlata magában foglalja a piac és a fogyasztói igények alapos elemzését, hogy a célcsoportok mellett meghatározható legyen a versenyelőny. Ezt követi a marketingstratégiák kidolgozása és végrehajtása, amelyek magukban foglalják a termékfejlesztést, árazási stratégiákat, promóciós kampányokat és disztribúciós csatornákat. Fontos a marketingtevékenységek hatékonyságának folyamatos nyomon követése és értékelése, hogy szükség esetén módosításokat lehessen végrehajtani a célok elérése érdekében.
Funkcionális területei a célok, a misszió és vízió megfogalmazása; marketing stratégia tervezése; külső- és belső környezet elemzése; STEEP analízis készítése; SWOT analízis készítése; szegmentálás, targetálás, pozicionálás; marketingmix meghatározása (4P/4C - 7P); piacszegmentáció; buyer persona meghatározások; márka kulcs modell megtervezése; márkaelemek, márkaarculati rendszer tervezése; marketingkommunikáció; megvalósítás és monitoring.